På di.dk anvender vi cookies til en række forskellige formål i forbindelse med funktion, webanalyse og marketing. Klikker du videre på sitet, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Du kan læse mere om cookies og fravælge brugen af dem på denne side.

Omsæt virksomhedens data til værdi

Overvejer I, hvad der skal til for at bringe jeres produkter eller processer ind i en tidsalder, hvor Internet of Things (IoT), Machine Learning (ML) og kunstig intelligens (AI) er fremherskende?

Ser I fuld transparens i fremstillings- og forrretningsprocesser som et mål, så har I nu muligheden for at komme igang med at realisere drømmen. Nøglen til at komme i gang, uanset hvor I ønsker at sætte ind, handler om at forstå, hvordan data kan hjælpe med at løse eksisterende problemer eller skabe nye muligheder.

Industrisamarbejdet tilbyder et kursus over tre moduler med det mål at give en grundlæggende forståelse og viden til at lære at omsætte data til værdi. På kurset vil du lære om opsamling og identifikation af datakilder, behandling og modellering af data og endelig kommunikation af resultater og opfølgning.

Målgruppen for kurset er dataansvarlige ledere og medarbejdere. Det forudsættes, at deltagerne er kyndige brugere af Excel og kan medbringe en bærbar computer.



Modul 1: Opsamling og identifikation af datakilder
Her bliver du introduceret til data som begreb og vil opnå en forståelse for forskellen mellem ubehandlede og behandlede data og dermed den værdi, der tabes, hver gang data behandles. Derudover tager vi udgangspunkt i forskellige cases med henblik på at belyse potientialet og resultaterne, som arbejdet med data kan føre til.   

Emner: Validering og kvalitetssikring af data, organisatorisk sammenhæng, leveringssikkerhed af data, tekniske platforme og værktøjer samt identifikation af alternative datakilder.
 

Modul 2: Behandling og modellering af data
Her lærer du om forskellige analysemetoder og udvikling af disse. Derudover får du indsigt i cases fra forskellige industrivirksomheder.

Emner: De mest almindelig analysemetoder og udvikling af disse, industricases indenfor fremstilling og procesoptimering, salg/afsætning samt strategier for behandling af meget store datamængder.
 

Modul 3: Kommunikation af resultater og opfølgning
Her vil du gennem arbejde med egne data blive introduceret til dynamiske modeller som formidlingsgrundlag. 

Emner: Metoder til reduktion af komplekse problemstillinger uden tab af indhold, kommunikationsteknikker, klargøring af dynamiske modeller som interaktivt formidlingsgrundlag og struktureret opfølgning.

Invitation og tilmelding
Se hele invitationen og tilmeld dig på nedenstående link.
Kontakt image
Chefkonsulent
Tlf: +45 3377 3391
Mobil: +45 3056 1259
E-mail: mafidi.dk
PUBLICERET: 17-02-2019 OPDATERET: 17-02-2019